Posts

Showing posts from April, 2013

hebatnya dirimu..

kalau terasa hebat ilmiahmu,
luahkan saja dalam bicara,
kalau terasa lantang suaramu,
bidas saja segala ucapku,
kalau terasa luas akalmu,
bertindak dengan kekuncimu,
kalau terasa mudah terusik hatimu,
baik diam menjadi bisu,
jangan melonjak mencari cara,
jangan luah menjadi benci,
setiap gerimu kini diperhati,
setiap caramu kini dimaki,
lemahnya fikirmu insan,
lembutnya jiwamu teman,
tak mampu ditekan kini kau cari tangan,
lemahnya akalmu kawan,
tak mampu hadapi realiti kau cari mati,
jauhkan dirimu dariku wahai insan,
tidak layak kau berdiri setarafku,
kerana peganganmu lebih rendah dariku,
manusia bijak guna akal,
manusia cerdik bergerak dengan iman,
manusia cetek sepertimu menggunakan tangan....
jadilah manusia yang dalam,
penuhkan tempayanmu dengan gula,
bukan debu, angin semata........

sy tetap....

mungkin awk dh tgk post sy yg lepas.... seharian semalam sy menangis menanti ucapan selamat hari lahir dr awk.... mungkin awk dah membenci sy sepenuh hati awk kn.... tp sy tetap disini tak berubah pun.... sy masih rindu setiap tawa awk.... walaupun semua hilang, tp itu pada awk, tidak bagi sy, selagi awk benci sy, selagi itu sy sygkn awk... awk sy tetap disini tunggu awk... yayank.. biebie tunggu awk k... cukup la walaupun satu msg je dri awk sy dh tersenyummmm..... sy tetap tunggu awk....

setelah setahun..... maaf saya tak mampu lupakan awak...

Image
awak.. yang bernama "N.A.M.A" maaf jika saya masih menyimpa catatan ini.. sebab pada saya catatn ini sungguh besar dan esok genap setahun catatan awk ni dalam inbox fb saya... saya tak pernah lupa kat awk.. walau dah ramai yang saya jumpa tapi mereka tak sehebat awak...

"awk nk tahu...
first time awk pergi tinggalkan sy...
ape yg jadi dengan sy??...
21/4/2012=sy bgn tido..dan sy rase sunyi sgt2...sy cuba katakan awk ade kat ipoh nie...sy kuatkan hati...tp sy tipu diri sy...kdg2 sy menangis dlm toilet..
22/4/2012=sy dh mula kuat semangat...sy tak boleh duduk sorg2 nanti sy sunyi sy sedey...sy mesti bersembg ngn kwn2 utk lupakan awk..sy tak boley tgk kereta mcm awk t sy mesti ingatkan awk...dan mlm yg sy menangis tuh...sy btol2 dh tak tahan rindukan awk...mungkin jgk sy stress nak exam...selalu awk ade utk beri semangat tp kali ni awk jauh...
23/4/2012=sy dh mula exam...bila awk bagi msj..sy rase nak menangis lg...tapi sy kuatkan semangat...awk tahu lepas exam nak je sy kol awk…

Cukup aku cinta kamu..

Image
aku tiada upaya untuk membuka pintu hatimu,
aku tiada kuasa untuk menarik cintamu,
aku tiada harta untuk membeli perasaanmu,
aku tiada nilai untuk membuktikan cintaku,
cukup, yang maha menyintai bagi ku,
cukup, kau tahu keikhlasan hatiku,
cukup, kau tahu sucinya cintaku,
cukup, melalui Dia aku menjagamu,
mimpi itu satu idaman,
kenyataan itu satu kepastian,
disetiap rinduku,
aku pahatkan rasa rinduku,
di setiap geri ku,
aku sertakan cintaku,
sesungguhnya cintaku benar,
sesungguhnya  cintaku terhad,
aku ingin kamu sepenuh hatiku,
aku ingin kamu mendamping ma'amumku,
akan ku bimbingmu ke jannah bersama,
dalam ikatan suci yang tiada bandingan,
yang ku pinta ruang hatimu,
yang ku idam iman hatimu,
yang ku mahu dirimu satu,
dalam sebuah hubungan,
menjalin rasa menguntai bicara,
mengisi kekosongan hati,
membaluti parut untuk cinta hakiki...

mari kita kenal apa itu Gwiyomii.......

Image
Mungkin ada dari kita yang meminati lagu ni dan semakin hari semakin ramai lat tengok kt youtube semakin banyak video parody tu, dan lat cari info ni sebab org tersayang lat pun buat gak video parody lagu ni.. haaaa soooo sweet..... tapi lat je syg kt dia sebab lat tak brani nak purpos kt dia straight to da point.. hehe ok forget it.. jom tengok sikit info yang lat dapat dari lagu Gwiyomi ni...  Lagu Gwiyomi, atau Kiyomi Song adalah satu lagu K-pop oleh penyanyi dari Korea Selatan iaitu Hari dan telah dilancarkan pada 18 Februari 2013.Tarian lagu ini telah diilhamkan oleh rapper K-pop terkenal Jung il Hoon yang juga dipanggil Gwiyomi Player dalam rancangan BToB MTV DiaryMany, yang menjadi meme Internet popular bulan Oktober 2012.Rapper K-pop terkenal Jung il Hoon yang mencipta tarian tangan comel Gwiyomi, tarian gestur tangan yang comel Gwiyomi ini mempunyai gerak tarian yang tersendiri da video parodi Gwiyomi yang telah dimuat naik dilaman Youtube ada lebih dari 10,000 video dan seka…

yang ni besstttt

Image
part ni lat memang gelak macam org gileee.... hahaha... kompem trbayang gigi arnab diaaa... but this is awesome he's try to sing cumaaaaaaaaaaaa alalala ni la fenomena youtube yang semakin meningkat naikkk

bangkit memori silamku....

Image
fuhhh.... lat betul2 respect... walaupun dah setahun. video nihh.. tapi lat still tengokk... sbab lat teruje sampai terkentut dengar soree dieee

Daulat Tuanku,

Image
Merafak Sembah Menjunjung Kasih Sempenah Hari Keputeraan Duli Yang Mulia Paduka Seri Sultan Azlan Muhibbudin Shah Ibni Almarhum Sultan Yusuff Izzudin Ghafarullahu-lah.
Patik bersama seluruh rakyat di negeri ini sentiasa mendoakan tuanku sentiasa dalam keadaan baik, baik saja.

to viewers, arini lat nak share background tuanku,

PERTABALAN SULTAN
1 Julai 1983 memahkotakan baginda sebagai Raja Muda Perak . Ketika itu baginda masih lagi memegang jawatan sebagai Ketua Hakim Negara.3 Februari 1984 baginda melepaskan jawatan Ketua Hakim Negara setelah dilantik menjadi Sultan Perak berikutan kemangkatan Sultan Idris Shah.3 Februari 1984 dimahsyurkan sebagai Sultan Perak ke-34 . 9 Disember 1985 ditabal sebagai Sultan Perak secara rasmi.PENDIDIKAN Belajar di Government English School, Batu Gajah , kini dinamai SMK Sultan Yussuf, Batu Gajah.Kolej Melayu Kuala Kangsar (MCKK)Belajar bidang undang-undang di University of Nottingham, United Kingdom dan mendapat Ijazah Sarjana Muda Undang-undang pada t…

Sekilas Pandang....

Image
Muslimin dan muslimat, insan ini bukan ulamak, namun dia tetap menunaikan solat iaitu kewajiban seorang muslim. Dia mengaku ilmu agamanya tidak sehebat Nik Aziz. Tetapi dialah yang mengerakkan negara Islam yang lain untuk membantu ketika umat islam di Bosnia disembelih oleh pengganas Serb.

Dia juga pernah menangis ketika melawat Bunker yang menjadi pejabat Yasser Arafat di Palestine. Ketika saudara islam yang berlainan parti mendoakan kecelakaan untuknya, dia dijemput oleh Allah SWT masuk ke dalam Kaabah.

Insan ni digelar MahaFiraun, dan dia jugalah yang lantang mengutuk kekejaman Zionis keatas umat islam serta mempertahankan islam dimata dunia. Dia tak hanya duduk berdoa tanpa berbuat apa-apa, dia berusaha untuk memajukan bangsa dan juga negaranya. Dia berkerja untuk semua rakyat Malaysia..

Yang menarik, dia tidak kemaruk nama, contohnya dia menolak kereta nasional dinamakan atas namanya. Begitu juga Putrajaya, sekolah, jalan dan bangunan seperti Menara Petronas,Yayasan atas nama dia pu…

surat kecil untuk hati

kepada:
Hati Sunyi,
no 24, Jalan cinta 2,
Taman Rindu,
143 Pilu Menanggung Rindu.

Kehadapan hati yang ingin memiliki,

Surat ini ku tujukan khas buatmu yang terlalu lama membeku, ingin ku beritahu mu sebuah kisah,  di antara hasrat dan keinginan.

Ku sedar selama ini dirimu terlalu banyak memendam perasaan, hingga adakalanya dirimu berduka membawa sejuta rasa, namun kau tak pernah mengungkap untuk berbicara. ku turut merasa kesedihan mu, ku turut bersama di kala sunyimu.

mungkin surat ini tak banyak membantu, kerana diri ku juga tiada sifat sepertimu, yang lembut ingin memiliki, namun diri ini tetap mencuba, duhai hatiku, aku mohon dirimu kembali menjadi tabah, kerana ku tahu diri mu banyak menangisi pemergian insan dulu.

Dulu dirimu hancur, kerana ketelusanmu di khianati, ku tahu dirimu masih berduka kerana kisah lalu masih menghantui.

betapa peritnya penderitaan mu apabila hati mu di lukai keran itu merupakan cinta tulusmu, ku tahu kau masih lagi menangis.

ku tahu kau ada meluah rasa,…

Titik akhir sebuah duka....

Image
tak pernah aku menduga, begini siksanya cinta, tak pernah aku mengerti, ianya bagaikan mati, ku pendam sebuah kerinduan, aku mencuba menjadi berilham, namun tak daya menjadi diri, aku lemah untuk mendapatkan diriku, aku lemah untuk merindu, telah ku cuba sedaya upaya, telah ku lawan segala bisikan, maaf kerana membuat dirimu buntu, tak reti aku ucapkan aku cinta kamu, tak pandai aku ucap aku sayang kamu, semua kerana lembutnya aku, semua kerana naifnya aku, aku tertanya "mengapa hatiku selalu pergi kepada yang tak peduli??" aku mencuba meluahkan rasa, namun setiap yang ku jumpa semuanya hampa, mungkin diriku tak seperti idaman, aku mencari siapa yang mengerti, aku berdiri menahan pedih, peritnya rasa bagai ditusuk belati, entah, kenapa aku begini, tiap hari aku tangisi, tiap detik aku ratapi, mencari kebahagiaan yang ku idam, tidak seperti mencari butiran pasir pantai, aku bagaikan hilang di dalam kelam, bagaikan mati dipukul ombak, mungkin senyumanku tidak pernah berlaruta…

Pernahkah? ku akui.. hancurnya.. mengapa??

Image
pernahkah,
dirimu merasa sepertiku,
menjadi seorang sepertiku,
berdiri diatas laluanku,
merindui sepertiku,

aku akui,
sakitnya menjadi seorang pemendam rasa,
seksanya menjadi seorang perindu,
peritnya berjalan dalam kehancuran,

deritanya,
bila merasa kehilangan,
bila menjadi pemuja bayang,
bila menanti benda yang tiada,

hancurnya,
hati bila di sakiti,
bila menjadi tempat persinggahan,
bila menjadi kekasih tak dianggap,

mengapa,
wujudnya rasa yang tidak dibalas,
terjadinya cinta jika tiada yang sudi,
meluah andai tiada yang mendengar,

ingin ku luah tapi tiada makna,
ingin ku cintai tapi takut tersakiti,
ingin ku berlari tapi takut terjatuh lagi,
setiap amarah ku pendam,
setiap rindu ku simpan dalam,
sakitnya rasa dianggap biasa,
dalamnya luka melihatmu bahagia,
linangan titisan ku sapu jua,
ku simpan airmataku sejernih takungan qhali,
demi melihat dirimu pergi,
bahagiamu tumpanganku,
tawamu, senyumku,
akan ku simpan semua memori,
menjadi satu kenangan abadi.

ku ukir indah namamu,

Image
if i let u go something i belong forever will be gone, its so hard to say seems u far away..
betapa tulus sebuah percintaan,
betapa ikhlas sebuah pengertian,
betapa setia untuk kekuatan sebuah hubungan,
tiada yang dapat ku lakukan tanpa bantuan,
aku sunyi tanpa mu,
aku rindu saat bersamamu,
aku mahu berdiri disamping senyum mu,
aku kan menjadi bintang bahagiamu,
aku mahu hanya kamu,
aku rindu hanya watakmu,
tidak ku mahu penggantimu,
yang ku perlu jawapan rindu,
sambutlah tanganku bawa ke situ,
ke alam cintamu yang indah,
sudah sakit ku jatuh rebah,
ku mohon kau ubati resah,
agar tercapai segala yang tercurah,
akan ku setia sepanjang masa,
memberi bakti cinta sejati....

santai sejenak..

Image
Cinta, mudah untuk kita lafazkan melalui suara, namun hanya segilintir mengenal ertinya, tak perlu berkata setiap masa, cinta sebenar adalah cinta yang disemai melalui rasa, sikap, mudahnya cinta itu datang, mudah juga ia pergi, perit mempertahankan, sakit juga merelakan, sebuah ikatan hati akan terbentuk dengan kejujuran dan ketelusan, di akui, lelaki lebih mudah jatuh cinta, tapi tak semua lelaki mampu untuk mempertahankan, tapi air mata lelaki yang sebenar akan gugur apabila si gadis menyambut salam cintanya, dan pergi meninggalkannya, manakala airmata si gadis pula akan mengalir sekiranya cintanya di khianati, tapi berbaloikah sebuah pengorbanan andai dibalas dengan kekecewaan, tiada ungkapan seindah bicara, tiada jawapan sehebat soalan, cinta sebenar dimulakan dengan pertemuan tentangan mata di antara lelaki dan wanita, di sulam dengan salam perkenalan, di curah dengan erti sebuah persahabatan sehingga menjadi simpulan sebuah tali percintaan, setiap perhubungan yang sejati akan …

Renungan sejenak...

Pembangkang selama ini sering menuduh pemimpin-pemimpin BN sebagai tidak bermoral dan kerap diselubungi skandal. Setiap kali timbul kontroversi tentang pemimpin BN, mereka akan terus mempercayai setiap berita atau fitnah yang dilemparkan.

Tetapi apabila terkena batang hidung sendiri, mereka pasti terus menafikan segala pertuduhan, dan ditambah pula dengan tuduhan melulu bahawa setiap skandal yang didedahkan adalah konspirasi yang didalangi oleh UMNO & BN.

Rakyat sudah mula muak dengan perangai pembangkang yang kononya mendakwa diri mereka paling adil tetapi bila kena diri sendiri terus berdolak-dalik menuduh orang lain.

Terbaru, video Mustafa Ali yang tersebar di internet juga turut dinafikan. Mereka sebaliknya menuduh UMNO yang terlibat dalam pembikinan dan pengedaran video tersebut, walhal video tersebut disebarkan di Terengganu dan dua orang ahli PKR ditangkap polis untuk siasatan lanjut.

Tindakan Pakatan Haram khususnya Pas yang bersikap hipokrit ini hanya akan menimbulkan kecelar…

KEKAL.....

Image
DUN PANGKOR DAN PARLIMEN LUMUT MENGEKALKAN CALON YANG SAMA....
TAMBUN MASIH SELAMAT, WARGA PARLIMEN TAMBUN MASIH MEMERLUKAN DATUK SERI HUSNI, DUA MUKA BARU ANTARA YANG PALING MUDA, TING TAI FOOK 29 TAHUN BAGI DUN SITIAWAN... DANIEL HWA 25 TAHUN UNTUK DUN KERANJI.. KALI INI BARISAN NASIONAL PERAK AKAN BERTANDING DISEMUA KAWASAN PARLIMEN DAN JUGA DUN, DEMI MEMASTIKAN TSUNAMI POLITIK YANG MELANDA NEGERI PERAK PADA 2008 TIDAK BERULANG.