Besarnya kasihmu,

kau pinjamkan aku ruangmu,
untuk aku melengkapkan diri,
sebelum melihat ranjau berduri,
tarungan nyawamu aku terkedu,
perjuangan siang malam mu demi sejahteraku,
kau korbankan lembut tanganmu,
demi hayunan untuk lenaku,
penat lelahmu demi kenyangku,
kau kekasih, kau guru,
banyaknya khilafku selalu menyinggungmu,
selalu ku lupa susumu membesarkan aku,
selalu ku lupa air tanganmu mendidik ku,
ampunkan aku yang selalu alpa,
ampunkan aku yang selalu leka,
Demi cinta yang suci,
ku rela korbankan kepentingan diri,
ranjau yang berduri akan aku tempuh
demi kemuliaanmu,
pelindung nyawa di usia kecilku...
sesungguhnya segala pengorbananmu,
tiada daya untuk aku membalas,
hanya iringan doa cinta dan airmata,
menjadi teman untuk sejahteramu,
permaisuri ku...

Comments

Popular posts from this blog

Meminang, dan Pantun... adat melayu kita~

Lagu Lama penuh pesanan.

GILA ISIM ITU BAHAYA.