ska?? raggae?? Kenal Wakakukz???

Anda mungkin biasa dengan genre muzik seperti pop, rock, metal, hardcore, punk rock dan hip hop.. tapi apakata kita jengah sedikit mengenai satu genre yang tak sing lagi bagi rakyat Malaysia iaitu Raggae, sebelum itu saya memohon izin kepada pemuzik raggae untuk memberi saya laluan mengetengahkan sebuah band yang sedang meningkat naik ini.

Mereka ialah Wakakukz yang memperjuangkan muzik raggae, ska, funky.. mereka dibarisi oleh lima anak muda daripada Bangi.. iaitu.. Bobz (voc), Alis (Guitar), Zul (Guitar/keyboard), Allay(Bass) dan Idham (Drum).

Pada asalnya mereka mula dikenali dengan menyanyikan kembali lagu-lagu popular seperti Kosong-Najwa Latif dan Pokok-Meet Uncle Husein. tetapi mereka telah berjaya mengorak langkah dengan lebih jauh dengan melancarkan single "Tak Peduli" yang penuh dengan maksud tersirat anda boleh tonton di channel Youtube mereka "twozheproduction's"

Sememangnya kehadiran mereka dalam industri seni tanah air dapat meningkatkan lagi kualiti produktiviti kita. dan di harap agar seluruh masyarakat dalam negara ini dapat menerima dan menyokong usaha anak tempatan kita.

untuk twitter mereka anda boleh cari di : https://twitter.com/wakakukz
manakala untuk fan page di FB pula : https://www.facebook.com/pages/Wakakukz/498170893566367



Comments

Popular posts from this blog

Meminang, dan Pantun... adat melayu kita~

Lagu Lama penuh pesanan.

GILA ISIM ITU BAHAYA.