PInk.. dan kita

Pink.. atau nama lebih kemelayuan dia Merah Jambu,.. bila sebut tona warna ni mesti ramai yang pertikai dan akan cakap warna ni di kaitkan dengan perempuan.. dan warna hitam sering disinonimkan dengan lelaki... so ada satu persoalan yang sering terbicara... salah ke lelaki pakai warna pink?? ramai yang cuba definasikan pink ni sebagai sesuatu yang negatif bila lelaki pakai dan cuba menafikan yang lelaki sebenarnya sweet pakai pink.
beberapa pakar psikologi yang aku jumpa bagi aku jawapan dan definisi pink yang positif,.. so ternyata pink itu diterima.. bukan calang-calang orang k... pakar psikologi.. so ini antara yang aku "compile" kan..

1) Gay!- Kalau ikut bahasa klasik, gay itu bermaksud gembira maka tak kisah lah kalau orang kata gay daripada hitam sentiasa yang... (u all tau sendiri la k) dan ini juga bermaksud penggunaan pink tu bukan semata-mata untuk golongan homo.. aku pakai PINK aku straight.. sebab Pink tu ceria..

2) Metroseksual- dengan arus peredaran zaman yang semakin maju sekarang ni, pink for ladies dah tak relevant sebab juka jatuh "hukum" pink itu untuk wanita semata-mata, bagai mana dengan warna lain? so sekarang ni kita boleh selaraskan dengan semua warna untuk semua.

3) Maskulin- pada ape yang aku kompile kan lelaki yang berani pakai pink ni lelaki yang dah berjaya menunjukkan kejantanan dan keyakinan yang tinggi, tanpa memedulikan kata-kata orang sekeliling soo buat ape nak takut... badan sendiri, tanggungjawab sendiri.. selagi tak melanggar syariat agama perkara itu masih sah dan tidak mendatangkan dosa...

Comments

Popular posts from this blog

Meminang, dan Pantun... adat melayu kita~

Lagu Lama penuh pesanan.

GILA ISIM ITU BAHAYA.