Sekilas Pandang....

Muslimin dan muslimat, insan ini bukan ulamak, namun dia tetap menunaikan solat iaitu kewajiban seorang muslim. Dia mengaku ilmu agamanya tidak sehebat Nik Aziz. Tetapi dialah yang mengerakkan negara Islam yang lain untuk membantu ketika umat islam di Bosnia disembelih oleh pengganas Serb.

Dia juga pernah menangis ketika melawat Bunker yang menjadi pejabat Yasser Arafat di Palestine. Ketika saudara islam yang berlainan parti mendoakan kecelakaan untuknya, dia dijemput oleh Allah SWT masuk ke dalam Kaabah.

Insan ni digelar MahaFiraun, dan dia jugalah yang lantang mengutuk kekejaman Zionis keatas umat islam serta mempertahankan islam dimata dunia. Dia tak hanya duduk berdoa tanpa berbuat apa-apa, dia berusaha untuk memajukan bangsa dan juga negaranya. Dia berkerja untuk semua rakyat Malaysia..

Yang menarik, dia tidak kemaruk nama, contohnya dia menolak kereta nasional dinamakan atas namanya. Begitu juga Putrajaya, sekolah, jalan dan bangunan seperti Menara Petronas,Yayasan atas nama dia pun ditolaknya.

Tun Mahathir berjuang dalam diam. Tak payah tabur janji satu negara, tak payah umpan syurga untuk cari sokongan, yang ni baru la 'The Truly' hero kepada negara Malaysia yang tercinta.


"Ketika di hina "Maha Firaun, dia masih membela negaranya, ketika di herdik, dia datang kembalikan ekonomi negaranya, ketika tidak mahu lagi campur tangan, rakyat merinduinya.. sesungguhnya.. kau penggerak sejati Tun M.."

Comments

Popular posts from this blog

GILA ISIM ITU BAHAYA.

Cerpen: Erti sebuah Ikatan

Dirogol JIN tanpa sedar.